Rejestracja
•
Szukaj
•
FAQ
•
Użytkownicy
•
Grupy
•
Galerie
•
Zaloguj
Forum InFeRnO RooM Strona Główna
»
Kodeks administratora
Napisz odpowiedź
Użytkownik
Temat
Treść wiadomości
Emotikony
Więcej Ikon
Kolor:
Domyślny
Ciemnoczerwony
Czerwony
Pomarańćzowy
Brązowy
Żółty
Zielony
Oliwkowy
Błękitny
Niebieski
Ciemnoniebieski
Purpurowy
Fioletowy
Biały
Czarny
Rozmiar:
Minimalny
Mały
Normalny
Duży
Ogromny
Zamknij Tagi
Add image to post
Opcje
HTML:
TAK
BBCode
:
TAK
Uśmieszki:
TAK
Wyłącz HTML w tym poście
Wyłącz BBCode w tym poście
Wyłącz Uśmieszki w tym poście
Kod potwierdzający: *
Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Skocz do:
Wybierz forum
Ogolnie rzecz biorac ...
----------------
Wyniki Turniejów
Zapowiedzi Turniejów
Liga ..... !
Obsada Adminow
Skargi i Propozycje
ChCeSz BYĆ AdMiNeM ?!? zajrzyj
PoKoJ Z RaDyJkIeM
BiLaRdZiK
CoS DlA KaZdEgO AdMiNa
----------------
Kodeks administratora
Hyde Park
----------------
Strach Sie Bac
Przegląd tematu
Przegląd tematu
Autor
Wiadomość
savio
Wysłany: Nie 6:05, 17 Gru 2006
Temat postu: Regulamin admina ....
Kodeks administratora
Rozdział I
Przepisy wstępne
1. Kodeks Administratora określa zakres możliwości działania Administratora (admina, moderatora).
2. Administratorem (adminem, moderatorem) jest osoba, która:
* została wybrana przez właściwego dla danej gry Superadmina (SA),
* zostały jej nadane uprawnienia administratorskie,
* zaakceptowała w całości postanowienia Kodeksu Administratora.
3. Przełożonym Admina jest właściwy dla gry Superadmin. Nowy Admin otrzymuje uprawnienia administratorskie na okres próbny. Czas trwania okresu próbnego, a także poziom uprawnień (level Admina) określa Superadmin. Po pomyślnym przejściu okresu próbnego, Superadmin może podnieść uprawnienia Admina o kolejne poziomy.
4. Podczas wykonywania swoich czynności Administrator znajduje się pod obserwacją właściwego Superadmina, który odpowiada za jego zachowanie. (Należy mieć na uwadze, iż zwraca się szczególną uwagę na działanie nowych Adminów - skandaliczne zachowanie równa się natychmiastowemu wykluczeniu z grona Adminów, bez możliwości powrotu).
Rozdział II
Zagadnienia szczegółowe.
I. Poufność i bezpieczeństwo.
1. Wszelkie informacje uzyskane w wyniku wykonywania czynności Admina są poufne. Obowiązuje całkowity zakaz przekazywania uzyskanych w ten sposób informacji osobom niezainteresowanym. Zakaz dotyczy w szczególności:
* podawania numerów IP i ID, i innych danych użytkowników serwisu,
* podawania graczom czasu trwania ignorów lub banów, za wyjątkiem osoby ukaranej,
* wskazywania Admina, który nałożył karę,
* podawania tożsamości graczy, mających dwa lub więcej nicków,
* podawania nicka lub w inny sposób ujawniania tożsamości dowolnego z Adminów, bez jego zgody.
Wszelkie mogące pojawić się zapytania i wątpliwości w tej kwestii rozstrzyga Superadmin.
2. Admin nigdy i pod żadnym pozorem nie może podawać nikomu loginu i hasła nicka, na którym administruje, a także zezwalać na korzystanie z tego nicka innym osobom.
3. Wszelkie próby uzyskania przez graczy powyższych informacji należy z góry uznać za bezcelowe, dając to jasno do zrozumienia.
II. Administrowanie.
1. Admin działa w obrębie gry, lub gier, na których administruje.
2. Admini pokojów publicznych działają tylko w pokojach oznaczonych jako „publiczne z administratorami” i nie mają żadnych uprawnień w ligowych lub publicznych bez administracji.
3. Admini pokojów ligowych działają tylko w pokojach ligowych i nie mają żadnych uprawnień w pokojach publicznych.
4. W swoim działaniu Admin kieruje się przede wszystkim dobrem graczy i gier, pamiętając, iż gry mają służyć relaksowi i dobrej zabawie ogółu zebranych. W stosunku do graczy Admin kieruje się przede wszystkim:
* Życzliwością i uprzejmością we wszelkich kontaktach na płaszczyźnie Admin - Gracz. Nie wolno tracić głowy, dawać ponieść się emocjom. Bądź zawsze miły i uprzejmy. Bądź bardziej przyjacielem niż administratorem,
* Chęcią niesienia pomocy - Admin jest przewodnikiem dla innych użytkowników - w szczególności odnośnie nowych graczy, nie daj się prosić, wychodź do graczy - Ty też kiedyś zaczynałeś. Liczymy na Ciebie!,
* Fachowością - znaj gry jak "własną kieszeń", wszelkie wątpliwości konsultuj z innymi Adminami bądź Superadminem,
* Sprawiedliwością i rozsądkiem - nie zezwalaj na wyzywanie i obrażanie graczy oraz inne zachowania zakłócające dobrą atmosferę na grze, bądź szybki w dialogu, nie w karaniu. Zacznij od upomnienia, gdy nie skutkuje - ignoruj. Banuj jedynie w ostateczności. Jeżeli ktoś prosi o odblokowanie nicka - daj mu szanse, przemyśl przyczyny ukarania. Unikaj pochopnych decyzji. Kieruj się zdrowym rozsądkiem,
* Kompetencjami i współpracą z innymi Adminami - unikaj sytuacji, w których w jednej sali jest kilku adminów, podczas gdy inne pokoje pozostają bez opieki. Nie podważaj decyzji innych Adminów, nie walcz tylko współpracuj z nimi. Przedterminowego zniesienia kary dla danego gracza może dokonać tylko Admin, który ją nałożył (ewentualnie Superadmin).
5. Niedopuszczalne jest:
* Afiszowanie się przywilejami Admina, wywyższanie - nie przechwalaj się nimi. Pamiętaj, że to rzecz nabyta i można ją szybko stracić,
* Stronniczość w stosunku do graczy - nie wolno wstrzymywać się od ukarania z powodów koleżeńskich. Admin ma być przede wszystkim bezstronny i obiektywny,
* Wykorzystywanie własnej pozycji do prób oszukiwania i nieuczciwej gry, a także do ingerowania w spokojny pobyt i rozrywkę nieszkodliwych użytkowników gier,
* Ignorowanie i banowanie użytkowników bez próby mediacji i wyjaśnienia im przyczyny ignora/bana,
* Odrzucanie, bądź też nie reagowanie na prośby graczy o pomoc,
* Wojna adminów - jeżeli widzisz, że inny Admin popełnia błędy, wykonując swoje czynności, zawsze mu pomóż i porozmawiaj z nim. Jeżeli widzisz, że się to notorycznie powtarza, wyjaśnijcie to wspólnie z Superadminem.
III. Ignorowanie lub usuwanie graczy z gier.
1. Z Gier Administrator usuwa lub daje ignora za:
* oszukiwanie i wykorzystywanie błędów w grach,
* uniemożliwianie gry innym (np. długie nie wykonywanie ruchu w trakcie gry, co przeszkadza w kontynuowaniu gry przeciwnikowi),
* używanie słów niecenzuralnych lub obraźliwych skierowanych zarówno do innych użytkowników gier jak i użytych w innym celu,
* śmiecenie na czacie lub floodowanie, przy czym za flood uważa się przeszkadzające innym graczom w ich swobodnej rozmowie na czacie, pionowe literowanie - np. reklamowanie stolika. (floodowanie dotyczy zarówno tekstu jak też floodowania obrazkowego,
* "zabawę" zwrotami i wyrazami poddanymi cenzurze - umyślne tworzenie synonimów i podobieństw w celu zmylenia bądź też podpuszczenia Admina, a także za bezpodstawne wzywanie Admin (zachowanie typu "Adminnnnnnn?? " na pytanie "słucham" pada odpowiedz gracza "eee nic sprawdzam słuch" itp.),
* używanie nicków niecenzuralnych lub godzących w uczucia innych,
* reklamy stron internetowych, szczególnie innych serwisów gier,
* próby skłócenia graczy bądź Adminów,
* bezpodstawne i nagminne używanie wielkich liter,
* inne działania niezgodne z Regulaminem Serwisu lub Netykietą Gracza.
2. Przy podejmowaniu decyzji ukarania, Admin kieruje się zdrowym rozsądkiem zarówno w stosunku do zaistniałej sytuacji, kwalifikacji czynu gracza, jak i do rodzaju i wielkości kary. Wskazane jest upominanie osoby zachowującej się niepoprawnie, dając wyraźnie do zrozumienia, iż jej zachowanie jest niewłaściwe i może podlegać karze. W szczególnych przypadkach (ostre, celowe przekleństwa i floodowanie) dopuszczalne jest karanie bez uprzedzenia. W przypadku osoby, która po zakończeniu kary, nadal zachowuje się niewłaściwie, wskazane jest zaostrzenie kary.
3. Wszelkie zaistniałe w toku działalności Admina wątpliwości i zapytania, należy rozwiązać poprzez konsultacje z innymi Adminami, bądź też z Superadminem.
IV. Skargi.
A. Skargi graczy.
1. Gracz poruszony zaistniałą sytuacją, (np. zachowaniem Admina), może złożyć skargę wg procedury zamieszczonej w Netykiecie Graczy, które to miejsce należy wskazać w przypadku, gdy gracz o nim nie wie i prosi o pomoc. Nie podaje się zainteresowanemu graczowi nicka Admina będącego stroną w sprawie.
2. Wskazane jest by Admin, którego skarga może dotyczyć (ewentualnie Admin będący świadkiem zdarzenia), odnotował następujące okoliczności zajścia, w celu szybszego i obiektywnego załatwienia sprawy:
* opis istoty zajścia, problemu,
* rodzaj gry i pokój, w którym zdarzenie miało miejsce,
* czas zdarzenia (datę i przybliżoną godzinę),
* nick gracza, którego zdarzenie dotyczy.
Informacje te należy wysłać pod adres ujęty w procedurze składania skarg w Netykiecie Graczy.
3. Powyższe informacje o skargach nie dotyczą adminów pokoi ligowych - nie są przyjmowane ani rozpatrywane żadne skargi na ich zachowanie, więc nie należy takich skarg wysyłać.
B. Skargi Adminów.
1. Między Adminami wskazana jest głęboka współpraca i wzajemne wspieranie się i pomoc.
2. Admin może zgłosić skargę na innego Admina u właściwego Superadmina. Skarga powinna być ostatecznością, gdy zachowanie Admina w sposób rażący godzi w postanowienia Kodeksu, Regulaminu Serwisu bądź Netykiety Gracza, co odbija się niekorzystnie na użytkownikach serwisu (pamiętajmy, że każdy jest tylko człowiekiem, a drobne pomyłki każdemu mogą się przytrafić. Służmy pomocą, wspierajmy się wzajemnie, budując wizerunek sprawiedliwego i życzliwego Admina).
3. Gdy istnieje przypuszczenie, iż właściwy Superadmin może w swoich działaniach być stronniczy, a co za tym idzie godzić w interes całości serwisu, dopuszczalne jest złożenie Skargi u przełożonego Superadminów.
4. Powyższe skargi, by zostać rozpatrzone, muszą spełniać te same warunki, co skargi składane przez graczy.
V. Szczególny aspekt działalności Admina.
1. Podczas wykonywania swoich czynności, Administrator powinien wykazywać inicjatywę w utrwalaniu dobrego imienia i podwyższaniu jakości serwisu, a w szczególności:
* wraz z graczami i innymi Adminami tworzyć miłą, przyjazną atmosferę gier,
* zgłaszać problemy i błędy w grach, zauważone zarówno przez siebie jak i przez innych użytkowników (miejscem wskazanym jest Forum, bądź właściwy Superadmin),
* występować z ciekawymi pomysłami, zarówno swoimi jak i innych użytkowników gier, które mogą uatrakcyjnić pobyt i korzystnie wpłynąć na przyszłość serwisu.
VI. Admini pokojów ligowych
1. Wszystkie postanowienia Kodeksu Administratora, dotyczą również adminów pokojów ligowych (zwanych również pokojami graczy), o ile nie zastrzeżono wyraźnie, że dana kwestia dotyczy tylko adminów pokojów publicznych.
2. Admini pokojów ligowych są zobowiązani do przestrzegania ogólnych zasad obowiązujących adminów i użytkowników Serwisu, w szczególności nie jest dopuszczalne, aby wprowadzali w swoich pokojach zasady, które stoją w sprzeczności z zasadami obowiązującymi w Serwisie. Jeżeli zachowanie admina lub całej ligi będzie naruszać zasady Serwisu, pokój ligowy może zostać usunięty.
fora.pl
- załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by
phpBB
© 2001, 2005 phpBB Group
Design by
Freestyle XL
/
Music Lyrics
.
Regulamin